Logo Eskilstrup Børne- og Skolefællesskab

Mad

Kostpolitik

Vi følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger omkring kost, Guldborgsund Kommunes kost- og måltidspolitik samt Mad- og måltidspolitik for Eskilstrup Børne- og Skolefællesskab.

Formål med kostpolitikken

Gode kostvaner dannes allerede i barndommen, og at tilbyde børn sund og nærende mad er en vigtig forudsætning for at medvirke til at fremme børns gode helbred.

Børn har brug for sund og nærende mad, som giver dem energi til at vokse, lege, lære samt at udvikle sig.

For Børneland er det derfor vigtigt, at børnene tilbydes en alsidig, varierende kost tilberedt af gode råvarer, så børnene får mulighed for at tilegne sig nogle gode kostvaner.

Børneland har frokostordning til alle børn i vuggestue og børnehave, herudover tilbydes børnene morgenmad, formiddagsgrønt og frugt/brød om eftermiddagen. I Børneland prioriteres økologien højt, og over 60% af børnenes mad er økologisk, og der arbejdes hele tiden på at få endnu mere økologi ind i kosten.

Frokostordningen i Børneland er besluttet af fællesbestyrelsen for Børne- og Skolefællesskabet og frokostordningen er gældende frem til udgangen af 2019.

Forældrebestyrelsen har ligeledes besluttet, at Børneland tilbyder formiddagsgrønt og eftermiddagsfrugt til alle børn.

Læs mere om frokostordning m.m. i mad- og måltidspolitikken for Eskilstrup Børne- og Skolefællesskab herunder: