Logo Eskilstrup Børne- og Skolefællesskab

Skovbørnehaven Søruphus

Velkommen til Skovbørnehaven Søruphus – en del af Eskilstrup Børne- og Skolefællesskab

Vores lille gule hus ligger i udkanten af Hannenov skoven, og derfor er skoven også vores legeplads. Vi har også et dyrehold, som består af høns og kaniner. Dyrene passes dagligt og betragtes som én af vores pædagogiske aktiviteter.

Kom med os ud i skoven og oplev hverdagens magi. Vi klatre i træer, ser på sommerfugle, insekter og svampe, bygger huler, laver bål, får fortalt eventyr og spiser vores medbragte mad fra vores egen madmor. Der er højt til trækronerne i skoven, så her er fred og ro og plads til mange slags lege.

Her er nærværende voksne med blik for det enkelte barn, fællesskabet og naturens mange muligheder. Vi fokuserer på kreativitet, godt kammeratskab og frem for alt: Glæde og trivsel i børnehøjde.

Du kan læse mere om os på siderne her. Du er også velkommen til at gå med os skoven og opleve magien.