Forældresamarbejde

I Børneland vægter vi samarbejdet med forældrene højt, og vi lægger vægt på åbenhed og tillid i samarbejdet.

Som forældre kender man sit barn bedst, og derfor er et åbent og konstruktivt samarbejde omkring barnet af største betydning for det enkelte barns trivsel og udvikling.

I hjemmet opleves barnet ofte på én måde, og i vuggestue/børnehave kan barnet opleves på en lidt anden måde. Det er helt naturligt, da barnets arena er forskellig fra hjemmet til vuggestuen/børnehaven. Derfor er det også vigtigt, at forældre og det pædagogiske personale samarbejder om det enkelte barn i forhold til at se, høre og lære om barnet liv og færden uanset om det er hjemme eller i dagtilbuddet.

Som forældre er der altid mulighed for at få en drøftelse omkring sit barns udvikling og trivsel, og der inviteres altid til en samtale i forbindelse med barnets fødselsdag.