Hvad får jeg, når jeg vælger skolen?

Vi værdsætter vigtigheden i at lære børn at indgå i fællesskaber. Fællesskaber hvor tillid og anerkendelse er omdrejningspunkt for samværet. Det lærer vi eleverne, når de samles på tværs af årgange 2 – 3 gange om ugen i skolens fællesrum. Formålet med fællesamlingerne er, at danne og udvikle elevernes respekt og forståelse for hinandens forskelligheder og forudsætninger. Et dannelsesideal, der også efterleves ude i de mindre læringsfællesskaber i klasserne.

Eskilstrup skole arbejder ud fra visionen at "Alle elever bliver så dygtige som de kan og trives, uanset hvem de er og hvor de kommer fra" Visionen kræver en stærk tillidsrelation mellem elev og skolens personale samt forældre og personale, hvorfor alle skal tilstræbe og øve sig i at anerkende forskellighed og forskellige opfattelser af verden omkring os.

Vi ser alle børn som ligeværdige, og unikke og i hverdagen betyder det, at skolens personale arbejder på at imødekommer alle børn, og tager ansvaret for at skabe udviklings- og læringsrum, hvor børn kan udvikles. Skolens fundament er forankret i en dygtig og engageret medarbejdergruppe, en stærk undervisningsprofil og et tydeligt værdigrundlag.

Værdigrundlag

Værdigrundlaget er udarbejdet i 2017/2018 og er et resultatet af en proces, hvor fællesbestyrelse, elevråd, alle medarbejdere og ledelse deltog. I fællesskab kom vi frem til nedenstående værdier som udgangspunkt for vores deltagelse og kommunikation i fællesskab.

Værdierne er udgangspunkt for al kommunikation og samarbejde.

Tillid

• Vi tror på at alle gør deres bedste
  • Vi stoler på hinanden
  • Vi taler med hinanden og ikke om hinanden