Bestyrelsen

Fællesbestyrelsen i Eskilstrup Børne- og Skolefællesskab er en sammenlagt bestyrelse af den tidligere skolebestyrelse samt fællesbestyrelsen for Skovbørnehaven Søruphus og Børneland.

Fællesbestyrelsen består af 9 forældrerepræsentanter valgt blandt forældre til børn i Børneland, Sørupshus og Eskilstrup Skole, fordelt med 5 fra skolen og 2 fra hver af dagtilbuddene. Fællebestyrelsen består ydermere af 2 medarbejderrepræsentanter fra skolen og 1 medarbejder fra hvert dagtilbud, 2 elevrepræsentanter samt mulighed for 2 repræsentanter fra det lokale erhvervs- og foreningsliv.

Skolelederen, den pædagogiske leder eller viceskoleinspektøren varetager sekretærfunktionen.

Der afholdes 11 møder om året og en fælles arbejdsdag.

Fællesbestyrelsens opgaver:

• fastsætter principper for institutionens virksomhed
  • arbejder med budgetplanlægning
  • timefordelingsplaner
  • overordnede pædagogiske principper
  • åbningstider i dagtilbud
  • madordningen i dagtilbud og skole samt
  • fastlæggelse af ordensregler.
  • Bestyrelsen skal udtale sig i forbindelse med ansættelse af pædagoger, lærere og ledere.

Fællesbestyrelsen understøtter ligeledes fællesskabets arbejde med profilen Sundhed, Udeliv og Samskabelse. Fællesbestyrelsen arbejder også med at tegne det fælles værdigrundlag for hele Eskilstrup Børne- og Skolefælleskab og med at synliggøre Fællesskab, Anerkendelse og Tillid. Det betyder, at Fællesbestyrelsen er synlig i børnene dagligdag, deltager i pædagogiske arrangementer, og fortæller om fællesbestyrelsen fokusområder.

Fællesbestyrelsen nedsætter ad hoc arbejdsgrupper efter behov. Forældrene i bestyrelsen er de øvrige forældres talerør omkring de overordnede forhold på institutionen.